Zapraszamy na webinarium “Split payment, czyli mechanizm podzielonej płatności w VAT”

29.05.2018

Do połowy tego roku każdemu przedsiębiorcy bank lub SKOK otworzy tzw. rachunek VAT, który będzie powiązany z jego rachunkiem rozliczeniowym, aby już od 1 lipca móc zacząć stosować mechanizm podzielonej płatności w VAT. Od tego dnia podatnicy płacąc swoim dostawcom za towary i usługi będą mogli zdecydować, aby część lub całość podatku VAT związanego z transakcją była uregulowana w mechanizmie podzielonej płatności.

Mechanizm podzielonej płatności ma być kolejnym elementem uszczelniania systemu VAT, jednak – przynajmniej na razie – ma być to rozwiązanie dobrowolne. Korzystanie z mechanizmu wprowadza ograniczenia w zakresie sposobu dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunkach VAT, dlatego aby zachęcić podatników do jego stosowania ustawodawca przewidział dla nich kilka zachęt (np. w zakresie szybszego zwrotu VAT i ograniczenia sankcji lub solidarnej odpowiedzialności).

Wprowadzenie mechanizmu niesie za sobą również sporo pytań i wątpliwości natury praktycznej dla podatników, którzy zaczną z niego korzystać oraz tych, którzy za jego pomocą będą otrzymywać zapłatę za dostarczone towary i usługi.

Podczas naszego webinarium, które odbędzie się 7 czerwca w godzinach 10-11 eksperci WPW przybliżą Państwu tematykę mechanizmu podzielonej płatności i odpowiedzą na nurtujące wszystkich przedsiębiorców i księgowych pytania:

  • Kogo dotyczy mechanizm podzielonej płatności oraz czy i kiedy będziemy musieli go wdrożyć do firmy?
  • Jak w praktyce wygląda funkcjonowanie mechanizmu podzielonej płatności i jak powinno się dostosować firmowe procedury do jego implementacji?
  • Jakie zachęty zaplanowano dla podatników, którzy będą korzystać z mechanizmu podzielonej płatności?
  • Jak będzie działać firmowy rachunek VAT i jak będzie można korzystać ze środków na nim zgromadzonych?
  • Jakie wątpliwości i ryzyka należy wziąć pod uwagę w związku z stosowaniem mechanizmu podzielonej płatności w firmie?

 

Aby wziąć udział w webinarium, prosimy o  wcześniejszą rejestrację:
FORMULARZ REJESTRACYJNY

Webinarium poprowadzą eksperci WPW:

Dawid Misiak – Menedżer WPW, specjalista w zakresie podatku VAT; na co dzień wspiera przedsiębiorców w bieżących kwestiach związanych z rozliczeniami w podatku VAT ze szczególnym uwzględnieniem procesów automatyzacji i informatyzacji raportowania podatkowego (m.in. JPK)

oraz

Michał Januszewski – Doradca podatkowy, Menedżer WPW, ekspert w zakresie podatku VAT; zajmuje się zagadnieniami związanymi z podatkiem VAT ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień typowych dla przedsiębiorstw produkcyjnych, zakładów ubezpieczeniowych oraz banków.

 

W kwestiach organizacyjnych prosimy o kontakt z Katarzyną Mazurek: katarzyna.mazurek@wpw5g.vot.pl

Serdecznie zapraszamy!

Pozostałe aktualności

06.11.2023

Spotkanie Klubu Lawyers-in w Poznaniu

🔔 Już 16 listopada zapraszamy na drugie spotkanie Klubu Lawyers-In, podczas którego poruszymy trzy kluczowe tematy: ▶ świadczenie gwarancyjne

02.11.2023

Ujmowanie wydatków na środki trwałe jako koszty kwalifikowane nowej inwestycji – obowiązek wpisania do ewidencji ŚT i WNiP

W interpretacjach wydawanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej („Dyrektor KIS”) dominuje negatywna dla przedsiębiorców praktyka interpretacyjna dotycząca zasad ujmowania

30.10.2023

Klaudia Kalczyńska dołączyła do zespołu WPW

Do działu doradztwa podatkowego dołączyła menedżerka – adwokat Klaudia Kalczyńska. Klaudia jest absolwentką prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu