Zapraszamy na webinarium “Split payment, czyli mechanizm podzielonej płatności w VAT”

29.05.2018

Do połowy tego roku każdemu przedsiębiorcy bank lub SKOK otworzy tzw. rachunek VAT, który będzie powiązany z jego rachunkiem rozliczeniowym, aby już od 1 lipca móc zacząć stosować mechanizm podzielonej płatności w VAT. Od tego dnia podatnicy płacąc swoim dostawcom za towary i usługi będą mogli zdecydować, aby część lub całość podatku VAT związanego z transakcją była uregulowana w mechanizmie podzielonej płatności.

Mechanizm podzielonej płatności ma być kolejnym elementem uszczelniania systemu VAT, jednak – przynajmniej na razie – ma być to rozwiązanie dobrowolne. Korzystanie z mechanizmu wprowadza ograniczenia w zakresie sposobu dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunkach VAT, dlatego aby zachęcić podatników do jego stosowania ustawodawca przewidział dla nich kilka zachęt (np. w zakresie szybszego zwrotu VAT i ograniczenia sankcji lub solidarnej odpowiedzialności).

Wprowadzenie mechanizmu niesie za sobą również sporo pytań i wątpliwości natury praktycznej dla podatników, którzy zaczną z niego korzystać oraz tych, którzy za jego pomocą będą otrzymywać zapłatę za dostarczone towary i usługi.

Podczas naszego webinarium, które odbędzie się 7 czerwca w godzinach 10-11 eksperci WPW przybliżą Państwu tematykę mechanizmu podzielonej płatności i odpowiedzą na nurtujące wszystkich przedsiębiorców i księgowych pytania:

  • Kogo dotyczy mechanizm podzielonej płatności oraz czy i kiedy będziemy musieli go wdrożyć do firmy?
  • Jak w praktyce wygląda funkcjonowanie mechanizmu podzielonej płatności i jak powinno się dostosować firmowe procedury do jego implementacji?
  • Jakie zachęty zaplanowano dla podatników, którzy będą korzystać z mechanizmu podzielonej płatności?
  • Jak będzie działać firmowy rachunek VAT i jak będzie można korzystać ze środków na nim zgromadzonych?
  • Jakie wątpliwości i ryzyka należy wziąć pod uwagę w związku z stosowaniem mechanizmu podzielonej płatności w firmie?

 

Aby wziąć udział w webinarium, prosimy o  wcześniejszą rejestrację:
FORMULARZ REJESTRACYJNY

Webinarium poprowadzą eksperci WPW:

Dawid Misiak – Menedżer WPW, specjalista w zakresie podatku VAT; na co dzień wspiera przedsiębiorców w bieżących kwestiach związanych z rozliczeniami w podatku VAT ze szczególnym uwzględnieniem procesów automatyzacji i informatyzacji raportowania podatkowego (m.in. JPK)

oraz

Michał Januszewski – Doradca podatkowy, Menedżer WPW, ekspert w zakresie podatku VAT; zajmuje się zagadnieniami związanymi z podatkiem VAT ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień typowych dla przedsiębiorstw produkcyjnych, zakładów ubezpieczeniowych oraz banków.

 

W kwestiach organizacyjnych prosimy o kontakt z Katarzyną Mazurek: katarzyna.mazurek@wpw5g.vot.pl

Serdecznie zapraszamy!

Pozostałe aktualności

25.04.2024

Wpłaty na Fundusz Ochrony Rolnictwa

Obowiązek dokonywania wpłat na Fundusz Ochrony Rolnictwa wynika z ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa z 9 maja 2023 r.

05.04.2024

WPW Wołczek, Proksa & Wspólnicy wyróżnieni w XVIII Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego organizowanym przez Rzeczpospolita!

📢 Miło nam poinformować, że kancelaria WPW Wołczek, Proksa & Wspólnicy została wyróżniona w XVIII Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego

05.04.2024

Grzegorz Proksa – rekomendowanym doradcą w kategorii doradztwa transakcyjnego!

❗ Jesteśmy niezmiernie dumni, że Grzegorz Proksa, Partner WPW Wołczek, Proksa & Wspólnicy, został dziś po raz kolejny wyróżniony